Allmänt

Finest Cosmetics Nordic AB är den auktoriserade distributören för Norden och Island av varumärket Anastasia Beverly Hills. På vår egen webshop säljer vi hela Anastasia’s ögonbrynssortiment och Contour Kit.

Finest Cosmetics Nordic AB
Stanstorp, Ekestigen 1
243 91 Höör
Sweden

Tel: 0413-345 950
order@finestcosmetics.se
www.finestcosmetics.se

Org. nr
556938-1279

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.

I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post order@finestcosmetics.se eller telefon 0413-345 950.

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Standardleverans: levereras inom 5 arbetsdagar fraktfritt!

Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Du får ett leverans bekräftelse mail i samband med att din order skickas från vårt lager. Har du inte mottagit detta mail inom den leveranstid som gäller för det leveranssätt som du har valt så ber vi dig kontakta vår kundtjänst – order@finestcosmetics.se eller telefon 0413-345 950.

finestcosmetics.se skickar alla paket inom Sverige med Posten Sverige AB . Standardleveranser skickas direkt hem till leveransadressen om inte paketet är skrymmande, då det istället skickas till postens utlämningsställe. Därifrån skickas sedan ett sms till det mobilnummer som du uppgivit vid beställningen på finestcosmetics.se eller en pappers-AVI som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket.

Priser och Tillgänglighet

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ibland händer det att en vara som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 2-4 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc. anastasiaprodukter.com reserverar sig för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är finestcosmetics.se betalningsansvarig. Om detta inträffat är det kundens skyldighet att meddela till våran Kundtjänst inom skälig tid (max 2 månader). Om varan skadas eller kommer bort vid retur till finestcosmetics.se är kunden betalningsansvarig.

Betalning

Klarna

Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Klarna som är PCI certfierade. Betalväxeln Klarna använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.

Faktura – 19 kr
Vi samarbetar med Klarna för betalning via faktura, en pappersfaktura skickas med i leveransen. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.

 

PayPal

 

 

PayPal – 0 kr
PayPal är en tjänst som tillhandahåller säkra betalningar över internet på ett snabbt och smidigt sätt. För att använda PayPal krävs det att du kopplar ett konto till ett betal – eller kreditkort. Mer information hittar du här.

Om du betalar en order via PayPal får du alltid en orderbekräftelse av oss. Tänk dock på att det i sällsynta fall kan uppstå bearbetningsfel på PayPals sidor – detta är något som vi inte kan påverka.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post order@finestcosmetics.se eller telefon 0413-345 950.

Vi på finestcosmetics.se vill självklart att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför har du alltid möjlighet att returnera varorna till oss inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket (under vissa perioder har kan vi erbjuda en förlängd returrätt). Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Bifoga alltid originalförpackningar. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Som konsument har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vi gör en återbetalning till dig som konsument inom 14 dagar efter godkänd retur eller reklamation.

Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post order@finestcosmetics.se eller telefon: 0413-345 950 innan du skickar dina varor!

Ej uthämtade paket

För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.

Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Rabatt/kampanjerbjudanden

Priserna på kampanj-artiklar gäller så långt som artikeln finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.

Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.

För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.